လူမႈဆက္ဆံေရးဆိုတာ ဘာလဲ?။ လူမႈဆက္ဆံေရးဆိုတာ ကိုယ္မဟုတ္တဲ့အျခားသူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္နဲ႔ ေျပာဆိုျပဳမႈလုပ္ေဆာင္ျခင္္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ လူမႈဆက္ဆံေရး ေကာင္းတယ္ဆိုတာ စကားေျပာေကာင္း တာနဲ႔တင္မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္ရဲ႕အျပဳအမူေကာင္းမြန္တာလည္း လူမႈဆက္ဆံေရးေကာင္းတာပဲျဖစ္ ပါတယ္။ လူတစ္ဦးဟာ လူမႈဆက္ဆံေရး ေကာင္း တဲ့သူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ သူနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့သူေတြၾကားမွာ ထင္ရွားေနမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လူမႈဆက္ ဆံေရးဟာ အေရးၾကီးသလို ႏူးညံဖို႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္။
ျမန္မာစကားပံုေတြမွာ “အေျပာမတတ္ေတာ့ဆဲသလို” ဆိုသလိုမ်ိဳး တစ္ခ်ိဳ႕ေသာသူေတြက ဆက္ဆံေရးေကာင္း ေပမဲ့ စကားေျပာမတတ္တာေၾကာင့္ တစ္ခါတေလမွာ အခက္အခဲနဲ႔ၾကံဳရတဲ့အခါမ်ိဳးေတြ ရွိပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ဝန္ထမ္းတစ္ဦးအတြက္ေတာ့ လူမႈဆက္ဆံေရးေကာင္း မြန္ဖို႔ဆိုတာ အေရးၾကီးဆံုးအခ်က္ တစ္ခ်က္လို႔ ဆို ရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။အလုပ္ရွင္အမ်ားစုကလည္းလုပ္ငန္းမကၽြမ္းက်င္ေပမဲ့ လူမႈဆက္ဆံေရးေကာင္း တဲ့သူေတြကို ပိုမိုအလို ရွိတာကိုေလ့လာမႈျပဳထားတဲ့ မွတ္တမ္းေတြအရ ေတြ႕ရပါတယ္။ လူမႈဆက္ဆံေရး ေကာင္းတယ္ မေကာင္းဘူးဆိုတာကို ကိုယ္ကျပဳမႈ လုပ္ေဆာင္ရတာျဖစ္ေပမဲ့ တကယ္ဆံုးျဖတ္ေပးတာကေတာ့ ကိုယ္နဲ႔ ပတ္သက္ေနတဲ့သူေတြကပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလိုအေရးၾကီးတဲ့လူမႈဆက္ဆံေရးေကာင္းတဲ့သူတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔ ကိုယ္က ဘာေတြလုပ္ေဆာင္ရမလဲ။ ဒီအ ခ်က္ေလးေတြ ကိုယ္မွာအရင္ရွိရဲ႕ လားၾကည့္ပါ။ မရွိေသးဘူးဆိုရင္ေတာ့ရွိေအာင္ မျဖစ္မေနၾကိဳးစားရပါမယ္။ ပထမဆံုး အခ်က္အေနနဲ႕ကေတာ့ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားပါ။ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားဆိုတာ အျခားသူတစ္ဦးရဲ႕ေနရာမွာ အစားထိုး ဝင္ ေရာက္ၾကည့္ျခင္းပါ။ ကိုယ္မၾကိဳက္တာကိုသူမ်ားလာလုပ္ရင္ စိတ္ထဲမေက်မနပ္ျဖစ္သလိုမ်ိဳး သူမ်ားမၾကိဳက္တာ ကိုယ္ မလုပ္မိေအာင္ ျပဳမႈျပီးေနထိုင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ျပီးေတာ့ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္း။လုပ္ငန္းခြင္ျဖစ္တာေၾကာင့္ တစ္ဦး တစ္ ေယာက္တည္းလုပ္ရတဲ့ အလုပ္က နည္းပါတယ္။ အသင္းအဖဲြ႕နဲ႔လုပ္ေဆာင္တဲ့ကိစၥရပ္ေတြမွာ ကိုယ္တတ္ႏိုင္တဲ့ အတိုင္း အတာကို အျပည့္ဝဆံုးလုပ္ကိုင္ေပးျခင္းမ်ိဳးဟာ အျခားသူ ေတြရဲ႕ ႏွစ္သက္ျခင္းကိုခံရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ထပ္အခ်က္တစ္ခ်က္က
စကားေျပာစြမ္းရည္ေကာင္းဖို႔ပါပဲ။ ကိုယ္မသိေသးတဲ့သူေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးဖိို႔
ဆိုတာ အျပန္အလွန္စကားေျပာဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ သူဘက္ကစျပီး
မေျပာခဲ့ဘူးဆိုရင္ေတာင္ ကိုယ္ဘက္က သူအလုပ္တာဝန္ေတြ
အားတဲ့အခ်ိန္မွာစကားေျပာေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ရာထူူးနဲ႔ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့
ငယ္တဲ့သူကေန ၾကီးတဲ့သူကို အရင္စ ေျပာ ေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။
စကားေျပာေကာင္းရံုနဲ႔ မရေသးပါဘူး၊ နားေထာင္ႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္လည္း
ျမွင့္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။
လူဆိုတာကိုယ္ေျပာတာကိုအမွန္လို႔ထင္တဲ့သူမ်ားတာေၾကာင့္
အျခားသူေျပာတာထက္ကိုယ္ေျပာရတာကို ႏွစ္သက္ ေလ့ရွိသလို ကိုယ္စကားကို
နားေထာင္ေလ့ရွိသူကိုလည္း ႏွစ္သက္ ေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္
စကားနည္းနည္းပဲေျပာျပီး မ်ားမ်ားနားေထာင္တတ္တဲ့
အေလ့အက်င့္ရေအာင္ ၾကိဳးစားရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးအခ်က္အေနနဲ႔ေတာ့
တစ္ဦး တစ္ေယာက္တည္းမေနနဲ႔
။လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာေရရွည္လုပ္ကိုင္ႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ
မိတ္ေဆြအေပါင္း အသင္းေကာင္းရွိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။