ဒါေလး ဖတ္ၾကည့္လိုက္ပါ
“ဥကၠ႒” က မိန္းကေလး ဝန္ထမ္း(၂) ဦးကို႐ုံးခန္းထဲေခၚ ၿပီးစကားေျပာတယ္ ။
အခန္းထဲေရာက္ေတာ့ ေကာင္မေလးတစ္ဦးက ရာထူးတိုးခံရတယ္။
ေနာက္ တစ္ေယာက္ကေတာ့ ဒီလိုရာထူးတိုးရင္ သူက်န္ခဲ့လိမ့္မယ္ လို႔ မထင္ထားလို့အံ့ၾသသြားတယ္။
"B မင္းရာထူးတိုးတယ္ ၊ ကုမၺဏီအုပ္စုတစ္စုရဲ့ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္သြားပါၿပီ။"
ဒီလိုၾကားတာနဲ႔ ေကာင္မေလး A ကခ်က္ခ်င္း ျပန္ေမးလိုက္တယ္။
“ကၽြန္မတစ္ခုခုအမွားလုပ္ခဲ့မိလို႔လား ၊ ဒါမွမဟုတ္ ကၽြန္မေနာက္က်မွေရာက္လို႔လား”
ဥကၠဌကျပန္ ေျဖတယ္ “မဟုတ္ပါဘူး”
“ဒါဆိုရင္ ဘာျဖစ္လို႔ ကၽြန္မကရာထူးမတိုးတာလဲ ၊ ကၽြန္မက သူ႔ထက္ေတာင္အရင္ ဒီကုမၺဏီမွာ အလုပ္လုပ္တာေလ”
ဥကၠဌ က ဘာမွျပန္မေျဖေတာ့ဘူး ။
ဒါေပမဲ့ ေကာင္မေလး (၂) ေယာက္လုံးကို အလုပ္တစ္ခုေပးလိုက္တယ္။
ေကာင္မေလး (၂) ေယာက္လုံးကို ကုမၺဏီပစၥည္းလာေလ့လာမယ့္ နိုင္ငံျခားကုမၺဏီ ကိုဆက္သြယ္ခိုင္းတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ (၁၀) မိနစ္ေနာက္ပိုင္း ေကာင္မေလး A ကအခန္းထဲကိုဝင္လာတယ္။
ဥကၠ႒ -" ဘယ္လိုလဲ Customer ကုမၺဏီ ကိုဆက္သြယ္လို႔ရၿပီလား ? "
A - ရပါၿပီရွင့္ Customer ေတြက ေနာင္တစ္ပတ္အတြင္း ပစၥည္းေတြလာၾကည့္လိမ့္မယ္။
" ေနာက္တစ္ပတ္ ဘယ္ေန႔လဲ ? "
A - အင္း - ကၽြန္မမေမးမိလိုက္ဘူး ၊ ကၽြန္မေနာက္တစ္ႀကိမ္ဖုန္းဆက္ၿပီးေမးလိုက္ပါ့မယ္။
" ဘယ္ႏွစ္ေယာက္လာမွာလဲ ? "
A- ခုဏက ဆရာ ကၽြန္မကိုဒီအခ်က္ေမးဖို႔မေျပာလိုက္ဘူးေနာ္။
" ၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုလာၾကမွာလဲ ? ေလေၾကာင္းနဲ႔လား ? ကားနဲ႔လာမွာလား ? "
A- ခုနက ဆရာ ကၽြန္မကိုဒီအခ်က္လည္းေမးဖို႔မေျပာလိုက္ဘူးေနာ္။
ဒီလိုနဲ႔ ဥကၠဌက အခ်က္အလက္ကို စကၠဴေပၚခ်ေရးၿပီး ေကာင္မေလး B ကိုအခန္းထဲလာဖို႔ေခၚလိုက္တယ္။
B အခန္းထဲေရာက္တာနဲ႔ အလုပ္အေၾကာင္းကို အေသးစိပ္ေျပာျပတယ္။
“ customer ေတြ ကၽြန္မတို႔ ကုမၺဏီကို ေနာင္တစ္ပတ္ ေသာၾကာေန႔ေရာက္မယ္ ။ ေလယာဥ္စီးၿပီးလာျကပါမယ္။ ေလယာဥ္က ဟိုကေန (၃) နာရီေလာက္တက္မယ္ ။ ဒီကို (၆) နာရီေလာက္ေရာက္မယ္။ Team အကုန္လုံး (၅) ေယာက္ပါပါမယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ကိုေလယာဥ္ကြင္းမွာ ကၽြန္မတို႔႐ုံးက သြားႀကိဳမယ့္သူစီစဥ္ေပးထားျပီးျပီ လို႔ေျပာေပးၿပီပါၿပီ။”
“ ကၽြန္မကို ဟိုတယ္ ခ်က္ခ်င္း Booking လုပ္ထားခိုင္းမွာလားဆရာ ? ပစၥည္းျပမယ့္ေနရာနဲ႔ အနီးဆုံး ဟိုတယ္ဆိုရင္ အဆင္ေျပဆုံးျဖစ္မွာပါ။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မေနာက္တစ္ပတ္ရဲ့ ရာသီဥတုကိုၾကည့္လိုက္ေသးတယ္။ တစ္ပတ္လုံးမိုးရြာဖို႔ရွိတယ္ အဲ့ဒါကိုလဲ customer ဆီေျပာေပးၿပီးပါၿပီ ။ အစီအစဥ္အေျပာင္းအလဲရွိမွာစိုးရိမ္လို႔ပါ။
B ေျပာလို႔ၿပီးသြားတာနဲ႔ ဥကၠဌ က A ရဲ့မ်က္ႏွာကို ၾကည့္လိုက္တယ္။ A အရမ္းရွက္သြားပါတယ္။ သူအလုပ္လုပ္တာ တကယ္မေကာင္းမွန္းသူသိလိုက္ရတယ္။
သူမ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္တယ္ … သူမ အဲ့ဒီရက္ပဲ ထြက္စာတင္လိုက္ပါတယ္။
အိမ္ေရာက္တာနဲ႔ သူ႔ ဆရာေဟာင္းဆီကေန message စာေလးေရာက္လာတယ္ ။
မင္းဘာပဲလုပ္လုပ္ ေအာင္ျမင္နိုင္မယ့္အေရးႀကီးဆုံးအခ်က္က
(၁) ဘယ္ကုမၺဏီမွ ပ်င္းတဲ့အလုပ္သမားကို မေခၚထား ေရရွည္လက္မတြဲထားခ်င္ဘူး။
(၂) ကိုယ့္ကိုကိုယ္တန္ဖိုးရွိေအာင္အရင္ႀကိဳးစားပါ။ ပိုက္ဆံရဖို႔ပဲမၾကည့္ပါနဲ႔ ။ ကိုယ္သာတန္ဖိုးရွိတယ္၊လုပ္ေနတဲ့အလုပ္အေပၚ တန္ဖိုးထား၊ေစတနာထားရင္ ပိုက္ဆံနဲ႔ ရပိုင္ခြင့္ ဆိုတာ အလိုလိုေနရင္းနဲ႔ကိုယ့္ဆီေရာက္လာမွာပါ ။
(၃) ဘယ္အလုပ္မဆိုခက္ခဲတာပဲ အားစိုက္ရတာပဲ၊လြယ္ကူတဲ့အလုပ္ဆိုတာမရွိပါဘူး ။
(၄) အလုပ္တိုင္းမွာ ျပႆနာရွိတယ္ဆိုတာသာမာန္ျဖစ္ရိုးျဖစ္စဥ္ကိစၥပါ။ျပသနာမရွိမွပဲ ထူးဆန္းပါလိမ့္မယ္။
(၅) တစ္ခုခုလုပ္ရတဲ့ခ်ိန္မွာ ပိုက္ဆံမရဘူးဆိုရင္ ဗဟုသုတရတယ္လို႔မွတ္ထားလိုက္ပါ။ ဗဟုသုတမရဘူးဆိုရင္ အေတြ႕အၾကဳံရတယ္လို႔ မွတ္ပါ။ အကယ္၍ ႏွစ္မ်ိဳးလုံးရတယ္ဆိုရင္ ဘယ္ေတာ့မွ ထမင္းငတ္မေသဘူး။
(၆) အလုပ္မွာ ကိုယ့္ရဲ့အသင္းသားေတြကို မေျပာင္းလဲနိုင္တဲ့ခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ရဲ့အျမင္ vision ကိုအရင္ေျပာင္းလဲပါ။
သူမဒီစာေလးဖတ္ၿပီးတဲ့ခ်ိန္မွာ သူမအတိတ္မွာ အလုပ္လုပ္လာတာက တကယ္စိတ္ႏွစ္ၿပီးမလုပ္ခဲ့မွန္းသူမ သိလိုက္တယ္။ ၿပီးေနာက္ သူမရဲ့ဆရာဆီကို လမ္းျပေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္တဲ့ စာေလးပို႔လိုက္တယ္။
သူမအတြက္ကေတာ့ ဒီေန႔ကစၿပီးအလုပ္အသစ္ကိုေလၽွာက္ၿပီး အရင္ထက္ပိုႀကိဳးစားၿပီး အလုပ္လုပ္ဖို႔ဆုံးျဖတ္လိုက္တယ္။
ဥကၠဌ ကတကယ္ သူမကိုသင္ခန္းစာေပးနိုင္ခဲ့ပါတယ္။
အလုပ္တိုင္းက တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုမတူတဲ့ ျပသနာေတြ အခက္အခဲေတြရွိက်စျမဲပါပဲ ။
အားလုံးအတြက္ အားအင္တစ္ခုၿဖစ္ပါေစ။
Credit